Retreater

Med anledning av Corona-viruset:
Vid ev. inställd retreat p.g.a. Covid-19 så kommer anmälda deltagare kontaktas av respektive retreatgård. Gällande avbokningar så kontakta retreatgården för att se vad som gäller där. Vi uppmanar alla som har anmält sig till retreater att ha ansvar och omsorg om varandra och inte åka på en retreat vid sjukdomssymptom, och följa de rekommendationer som ges av Folkhälsomyndigheten.

Föreningen Kompass erbjuder – i samarbete med ett antal gårdar – årligen ett stort antal retreater med personlig vägledning av vägledare som står i den ignatianska vägledningstraditionen. Vad det innebär kan du läsa mer om i vår folder: Folder ”Andlig vägledning & retreater”

Retreatprogram för 2021 hittar du här: Kompass programblad 2021

Retreatprogram för 2022 hittar du här: Kompass programblad 2022

ONLINE-RETREATER
Vid Retreat Online avsätter du tid och formar din egen plats och struktur på ett lämpligt sätt. Varje dag har du vägledningssamtal 30 min via Zoom eller annat för dig lämpligt sätt, och du får bönematerial och bibeltexter skickade till dig via mail. Reflektioner och bönestunder kommer att vara möjliga att delta i via Zoom

Retreat Online med personlig vägledning, 21-25 september, 2021
Vägledare: Anna Alebo och Lars Törnqvist.
Kostnad:1200 kr.
Anmälan och frågor: killan@telia.com, 0414 23055, 0733 127871.

Anmälan till retreaterna sker direkt till respektive retreatgård, alltså inte här på hemsidan.  Kontaktuppgifter till dem finner du i foldern vars länk är angiven ovan. Om du har frågor kring retreaterna kan du maila till: samordnare@foreningenkompass.se.

Vill du beställa retreatprogram (och/eller vår folder Andlig vägledning & retreater) i pappersformat för spridning kan du maila till:                                                                samordnare@foreningenkompass.se

Har du varit på retreat och vill ge respons? Här hittar du vårt formulär för Feedback på Kompass retreat (pdf). Du kan sedan göra på två sätt. (1) Skriv ut, fyll i för hand och posta till Ingrid Fränne, Fjällg. 32, 413 17 Göteborg (2) Skriv ett mail utifrån utvärderingsformulärets frågor och skicka till:  retreat@foreningenkompass.se

ABC-retreaterna för församlingsarbetare drivs numera fristående från föreningen Kompass. Men du hittar även fortsättningsvis information om dem i vår retreatfolder. För frågor om dessa retreater kontakta Magnus Malm på tel 0322-66 10 07. Även här sker anmälan direkt till respektive gård.

En kommentar till Retreater

1. Pingback: Presteforeningen » Sjelesorg, samtale og retreat